top of page

چندخطی از اریک امانوئل اشمیت


اریک امانوئل اشمیت نمایشنامه نویس، نویسنده داستان کوتاه، رمان نویس، کارگردان و فیلسوف فرانسوی در ۲۸ ژوئن ۱۹۶۰ در لیون به دنیا آمد. آثار وی به حدود چهل زبان دنیا ترجمه شده و حتی در کشورهای بیشتری به روی صحنه تئاتر رفته است، او یکی از پرخواننده ترین نویسندگان فرانسوی زبان معاصر در جهان است. نویسنده‌ای فلسفی با سبک نویسندگی روان و صریح است که قلم خود را روی مضامین جاودانه‌ای مانند ایمان یا جست‌وجوی در پی خوشبختی به کار می‌گیرد و بهتر از هرکسی می‌داند که چگونه قطبی‌ترین چهره‌های اسطوره‌ای را نشان دهد. جدا از موارد ذکر شده، او اکنون خود را وقف خلق کمیک و فعالیت در حوزه موسیقی کرده و در عین حال به فعالیت خود به عنوان نویسنده ادامه می‌دهد.


در کودکی با دیدن نمایشنامه ای از ادموند روستوک متحول شد و به دنیای تئاتر علاقه مند شد و شروع به نوشتن کرد و همانطور که بعدها توضیح داد از شانزده سالگی در دبیرستان نمایشنامه های خود را اجرا و کارگردانی کرد. پس از اتمام تحصیلات متوسطه، آزمون ورودی مدرسه عالی نرمال را گذراند و بین سال‌های 1980 تا 1985 در آنجا تحصیل کرد.


اشمیت اولین نمایشنامه خود را به نام "شب والون" در سال 1991 نوشت. این نمایشنامه که نسخه مدرن دون ژوان است در همان سال در تئاتر رویال کورت لندن اجرا شد. سپس با دومین نمایش خود به موفقیت های چشمگیری در این زمینه دست یافت. این اثر که «مهمان ناخوانده» نام دارد و گفت و گوی فروید و خداست، موفق به دریافت سه جایزه از جشنواره شب مولیر در سال 1994 شد و از آن پس اشمیت تدریس فلسفه را رها کرده و صرفاً به نویسندگی پرداخت.



در طول دهه 1990، نمایشنامه های اشمیت به موفقیت های زیادی دست یافت. به طوری که آنها توسط شخصیت های مشهور در بسیاری از کشورها به صحنه می روند، جوایز زیادی دریافت می کنند، به زبان های مختلف دنیا ترجمه می شوند و در تعداد زیادی چاپ می شوند. در همین سالها شاهکار نمایش «صدای مرموز» او با بازی دو بازیگر معروف آلن دلون و فرانسیس هاستر روی صحنه می رود. اشمیت در کنار نمایشنامه نویسی شروع به نوشتن رمان و داستان کرد و در سال 2000 «انجیل به روایت پیلاتس» را منتشر کرد که به داستان عیسی مسیح می پردازد که مورد توجه منتقدان و خوانندگان قرار گرفت و برنده جایزه برگزیده خوانندگان شد.


اشمیت در زمینه‌های دیگری چون فیلمنامه، داستان کوتاه و اپرا نیز می‌نوشت و آثار بسیار موفقی مانند رمان‌ها و نمایشنامه‌های خود خلق می‌کند که همواره مورد توجه مخاطبان مختلف به زبان‌های مختلف بوده است و جوایز بی‌شماری مانند: Grand Prix ​​du Théâtre برای مجموعه آثارش از آکادمی فرانسه دریافت کرده است همچنین جایزه بزرگ لایپزیگ در سال 2004 و جایزه تئاتر شهر (کلن، آلمان) را تاکنون دریافت کرده است.


نمایشنامه‌هایی از او نظیر «خرده جنایت‌های زَناشویی» و «مهمانسرای دو دنیا» و آثاری از مجموعه داستان «گل‌های معرفت» مانند «میلارپا»، «ابراهیم آقا و گل‌های قرآن»، «اسکار و خانم صورتی» و «سوموکاری که نمی‌توانست تنومند شود» همراه چندین رمان دیگر به فارسی ترجمه شده‌اند.


«خرده جنایت‏های زَناشوهری» داستان زوجی است که در پی حقیقت هستند. در این نمایش‌نامه اریک امانوئل اشمیت با طنزی سیاه، تحلیلی ظریف از دلدادگی و زندگی زناشویی ارائه می‌دهد و خواننده را متحیر و شگفت‏زده هر لحظه غافلگیر می‌کند.


آثار اریک امانوئل اشمیت به فارسی و فرانسوی در سایت نشر ناکجا قابل تهیه می باشد.


اریک امانوئل اشمیت



ازدواج‌های مرده

نشر نی

9.90$

614034_103e8f4ab0ae4536a38b319d3eb437ed~

محصولات جدید

Image-empty-state_edited.png
نشر چشمه

9.9$

Image-empty-state_edited.png
نشر چشمه

9.9$

Image-empty-state_edited.png
نشر چشمه

9.9$

Image-empty-state_edited.png
نشر چشمه

9.9$

Image-empty-state_edited.png
نشر چشمه

9.9$

Image-empty-state_edited.png
نشر چشمه

9.9$

Image-empty-state_edited.png
نشر چشمه

9.9$

Image-empty-state_edited.png
نشر چشمه

9.9$

Perse En Poche
La Librairie du Monde Persan​

11 Rue Edmond Roger, 75015 Paris
Métro : Commerce ou Charles Michel

Tel : 01.45.74.99.86


info@naakojaa.com

با روش‌های زیر می‌توانید از ناکجا خرید کنید

  • Facebook Clean
  • Twitter Clean
  • White Instagram Icon
  • White YouTube Icon

ناکجا نام ثبت شده موسسه اتوپیا است و مطالب تولیدی این سایت طبق قوانین حقوقی کشور فرانسه محافظت می شوند.

© Copyright 2012-2022 Naakojaaketab.com, All rights reserved

bottom of page