top of page

حمید نامجو، برادر خواننده و موزیسین ایرانی، به یکسال حبس محکوم شد

به گفته محسن نامجو در حکم صادره از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به نوشته‌های برادرش (حمید) در سایت رادیو زمانه، کتاب اسپارتاکوس که بیرون از ایران منتشر کرده و ارتباطش با برادرش (محسن) اشاره شده است.

حمید نامجو، نویسنده و منتقد ادبی که در سال ۱۳۳۹ به دنیا آمده در آذرماه سال ۱۳۹۷ به اتهام "فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی" دستگیر شد و بعد از تحمل سه هفته حبس در زندان اوین به قید وثیقه آزاد شد. دادگاه بدوی در مرداد ماه سال گذشته برای آقای نامجو حکم یک سال حبس صادر کرد. به دنبال اعتراض به این حکم، حالا دادگاه تجدیدنظر هم این حکم را تایید کرده و حکم به حمید نامجو ابلاغ شده است.

در حکم آمده "حمید نامجو در سایت معاند رادیو زمانه مطالبی برای تخریب چهره نظام جمهوری اسلامی منتشر کرده، با تالیف 'اسپارتاکوس ' ضمن مظلوم‌نمایی از نیروهای سازمان منافقین اقدام به تخریب عملکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقابله با سازمان چپ مارکسیستی مجاهدین کرده، شعری با محتوای توهین‌آمیز به مقام معظم رهبری سروده و در فضای مجازی منتشر کرده و با افراد اصلی سازمان ضد انقلابی حزب توده و خواننده معاند و ضدانقلاب فراری محسن نامجو ارتباط گرفته است."


محسن نامجو در سال ۸۸ در حالیکه یک سال از اقامتش در شهر وین می‌گذشت، به اتهام توهین به مقدسات، اجراى تمسخرآمیز آیات قرآن و بى‌حرمتى به کتاب مقدس مسلمانان از سوى دادگاه عمومى شهر تهران، غیابا به پنج سال حبس تعزیرى محکوم شده بود.

اسپارتاکوس

نشر ناکجا

12,90€

614034_103e8f4ab0ae4536a38b319d3eb437ed~

محصولات جدید

Image-empty-state_edited.png
نشر چشمه

9.9$

Image-empty-state_edited.png
نشر چشمه

9.9$

Image-empty-state_edited.png
نشر چشمه

9.9$

Image-empty-state_edited.png
نشر چشمه

9.9$

bottom of page